Tuesday, January 4, 2011

"TELOQ PELIAQ"

SEKADAR BERKONGSI CERITA..sebenarnya jarang2 sekali kalau aku nak bercerita tanpa berserta dengan barang koleksi aku sendiri.bukan barang orang lain..!!  tapi barang koleksi aku sendiri. Rupanya dalam dunia koleksi ini begitu ramai yang ada berdengki dengan koleksi orang lain..tak sangka pulak aku..ayat2 pedas aku dalam blog ada yang panas hati tak senang tidoq di buatnya..asyik nak berkokok ajer..konon nak balun blog aku..!! alhamdullilah rezki tu lebih murah lagi allah bagi..sampai kan duit sumbangan hasil jualan barang2 dalam blog lama aku sebelum ini pun ada si "tolol" nak pertikaikan..!

Sebenarnya aku tidak la mahir nak bercerita panjang macam budak "teloq peliaq" kat selatan tanah air tuu..tapi kadang2 ayat sebegini mungkin cukup popular di selatan tanah air kot..kata si budak "tolol" ni " bukan dia menguasai barang tapi barang sudah menguasai dia"..kelakar.kelakar..!!! dalam dia dok balun aku rupanya si "teloq peliaq" nie terlupa dia pernah beli barang dalam blog aku dulu..



Paper sign tropy nie antara salah satu barang yang si "teloq peliaq" pernah beli dulu itu tak termasuk kesah dia dapat tray sarsi fn..?? kata nya pusing2 kat situ jugak barang dapat.!! tapi si "teloq peliaq" nie tak tau tray tu asai daripada sapa..?  memang tolol betui budak niee..Bukan aku tak tau dia juai kat sapa sign tropy nie..dan bukan aku tak tau sapa yang nak beli..!! malah duit sumbangan hasil dia beli barang kat aku pun ada kat situ. Jadi..! aku nak tanya dia barang sapa menguasai sapa sekarang !!!

Bagi rakan2 semua ingin aku jelas kan disini dan aku percaya ramai rakan2 pun tau kecuali budak "teloq peliaq" nie. Dalam dunia koleksi umur dan juga bila hangpa bermula dalam hobi koleksi bukan ukuran hangpa tidak boleh dapat barang2 yang best atau yang superb..!! dan  juga rare..Salah satu faktor adalah kewangan tapi adakalanya mungkin juga acap kali kita mendapat barang yang di katogeri hebat dengan tidak di sangka2, ini biasa terjadi dalam  dunia koleksi..kadang2 itu yang menyebabkan ada orang lain iri hati dengan apa yang kita dapat...Mungkin si "teloq peliaq" nie di kelilingi tuan2 "penat sehat" yang tidak bertauliah atau dalam erti kata lain nya tuan2 "penat sehat" pun baru main barang koleksi.. Jangan nak bohang lar tuan2 "penat sehat" melihat kan barang2 yang hangpa beli kat aku pun...aku dah tau hangpa baru main atau dah lama dalam dunia koleksi ini. ..Mungkin di sebabkan itu si "teloq peliaq" ini tidak nampak dengan luas dunia koleksi depan mata dia..sibuk dengan poster lucah nya untuk di jadikan bahan menembak aku..lagi mau cerita bab iklas tak iklas aku..betui hipokrit budak 'teloq peliaq" ni.



DEYYY...MACHHAAA..!!

Apa2 pun bangun lar "teloq peliaq" buka mata hang luas2 dunia koleksi kita di Malaya nie cukup hebat untuk di terokai, jangan di kongkong oleh tuan2 "penat sehat" di sekeliling anda. Kasihan.. anda masih muda tapi telah di racun orang2 di sekitar anda dan satu lagi jangan collect barang2 "junk" yang selalu anda bangga kan itu. dan jangan bercerita bab2 agama kalau anda tidak tau..!! jangan sekadar bergambaq dengan songkok 3 jengkal jer tapi anda tidak ambil ilmu dari dia..

Mungkin ada yang tertanya tanya macam mana rupa teloq peliaq nie..tentu gambaq kerbau di bawah ini boleh mengambarkan segalanya..



oohhh noo "teloq peliaq" run for yr liffeeee....!!!!!!!!!!!

4 comments:

  1. Terkejut aku!!! ada lagi ka babi memjerit melolong tersepit teloq kena jerat zaman sekarang ni?

    ReplyDelete
  2. salam eis..

    nak tergelak ada kesian pon ada tapi yang paling teruk... terkejut beruk dgan luahan perasaan anda...begitu le caranya orang yang hasad dengki nie..walau sehebat mana koleksi orang lain diorang tak akan mengakui...apalagi yang bilis2 sapa... jauh sekali....

    ReplyDelete
  3. saudagar..!! betui lar sdra/sdri KUMPUL habak..babi kalau dah terlepas masuk kampung memang kecoh habis semua sampah babi sondol..!!

    ReplyDelete
  4. hai nirbie aziz..! itu lar hakikatnya org2 kita nie tidak boleh lepas dengan title PHD..sebab itu susah nak berjaya dalam hidup. Tegur sikit mengamuk satu kampung..! ini hakikat malah dlm apa lapangan sekali org kita la juara PHD..tapi saya percaya masih ada yang berhati mulia dan berfikiran terbuka serta positif..

    ReplyDelete