Friday, January 14, 2011

KOLEKSI BEKAS UBAT SERAMIK


Koleksi ubat lama dalam bentuk bekas seramik..!! Rentetan cerita aku berkenaan ubat2 lama ini beberapa hari sudah kini aku nak habaq ubat dalam bekas seramik pula. Seperti ubat dalam botoi dan paket..suatu ketika dahulu ada juga ubat dalam bentuk seramik yang pelbagai bentuk dan saiz yang juga menarik bagi sapa2 yang ingin membuat koleksi.  

Bekas ubat seramik ini juga kebanyak kannya datang dari negara china. Hangpa bayangkan bekas seramik ini masih lagi elok tidak pecah walaupun ada yang dah mececah 80 tahun mungkin juga ianya tersimpan elok di kedai2 ubat yang menyimpan stok lama ini di stor...kalau pengguna yang mengunakannya aku pasti dah lama bersepai. 

Sebenarnya banyak lagi bekas2 ubat lama yang menarik jika aku nak ceritakan 1 bulan pun tak kan habis..entry barang2  ubat ini. Begitu juga jika hangpa hendak membuat koleksi apa saja pun sampai bila tak kan habis..!!  jadi nasihat untuk hangpa dan juga diri aku sendiri..collect benda yang terpilih sahaja..bukan kuantiti tapi kualiti. Aku pasti sapa yang benar2 collectr akan paham maksud ringkas aku ini.

No comments:

Post a Comment