Monday, December 13, 2010

Craven A 50s Enamelsign Original For Sale RM

Enamel sign CRAVEN A 50s untuk di jual RM 2,000 (HARGA TETAP). Condition seperti yang anda lihat.

Hari ini sememangnya ada 5  items dalam koleksi aku yang telah di juai ! cukup menguntungkan aku..cuma hanya 2 items yang aku  N3 sedang menunggu masa untuk di rembat oleh collector2 yang hebat di luaq sana..Sign craven ini antara sign yang terawal aku masih simpan lagi walaupun sebelum ini dah banyak aku juai 1 lot ! (original) tp sign craven ini masih lagi di hati. Seingat aku 5 atau 6 tahun sudah aku beli dari seorang rakan. Mungkin collctr2 yang baru malah ada juga yang dah  lama tapi "benggong" masih tak pahamm..apa yang hendak di buat koleksi yang menguntungkan..! apa yang orang lain collect dia pun ikut collect tanpa membuat kajian secara langsung atau tidak..!! lebih parah bila juai mahai dia pun ikut juai mahai tanpa usul periksa kriteria satu2 sign yang mendapat harga yang cukup tinggi di pasaran. Kalau orang negeri sembilan kata "hentam keromo sahaja". maaf orang nogori kalau silap maksud..! 

Secara ringkas nya melihat pada tag line nya sudah lucu "will not affect your throat" sesiapa yang menghisap rokok sudah tentu ada effect..Betoi kata seorang rakan kalau company ini masih wujud kehari ini sudah tentu gulung tikar ! tak henti2 satu dunia akan saman company rokok ini dan membuat kan ianya agak unik dari sign craven A yang sama dari luar negara ialah "tulisan cina". Depa2 di luaq sana terutama di luar negara akan jumpa sign sebegini hanya di negara kita sahaja...tidak dapat di eropah ada tulisan "cina" betapa unik nya dunia koleksi di tempat kita ini. Tapi sayang sekali masih lagi ada di luaq sana yang bodoh sombong tidak mahu belajaq dari orang yang lebih tahu.  Maksud aku belajaq dari orang yang tau tidak semesti nya kita p berbual dengan dia tanya itu ini..tidak begitu kawan..adakalanya melalui pengamatan, pemahaman, rujukan, pembacaan dan pelbagai lagi sudut..kita boleh belajaq. Aku sendiri pun masih lagi belajaq dari rakan2 yang lebih senior tentang satu2 barang yang mereka buat koleksi.sememangnya tidak rugi kawan..! 

Depa di luaq negara sana cukup menghargai signboard2 sebegini dan pelbagai lagi barangan koleksi kita di sini dan ada juga yang sanggup bayar dengan harga cukup tinggi yang collectr kita sini pun mungkin berpikir beribu kali untuk membayar nya. 

Ingat la kawan2 dan untuk diri aku juga..anak2 di luaq negara sana sudah belajaq bermain tenis kita baru nak belajaq bermain badminton..!!! Mana satu lebih banyak ganjaran nya..luu piikirr la sendirii..!!! dan dengaq khabar nya juga sudah ramai di luaq sana yang mula paham nak collect signboard yang bagaimana..tidak sia-sia juga buat kecoh dalam blog ada juga manafaat buat orang lain...!

Teringat aku serangkap pantun kanak2 yang pernah aku dengaq dulu

Tang tang tut 
Keladi wea wea
Sapa terkentut 
Dia anak cina tua

P/S : Buat mak2 bonda tiada N3 untuk hangpa semua pada hari ini MAMBANG..!! mau kira  duit untung ini hari...lala..lala..la..


SOLD !

SOLD !

2 comments:

  1. Saudagar!!Bebaru ni collector dari Cina, Hongkong, Mat Saleh ada bawa kontainer kosong datang ke sini beli Sign,padel car utk dibawa balik ke negara mereka. Tapi yg sedihnnya.. ada bebudak cerdik teloq pliak masih tak sedar, masih lagi terhageh2 nak belajar main badminton utk smash orang.!!! Kesian!!!

    ReplyDelete
  2. saudagar..! aku pun ada dengaq ceta..mungkin jugak kot.sebab salah 1 negara hang habak tu memang ada beli barang kat aku sikit dan beberapa lagi barang pada kawan. itu la orang luaq dah lama celek mata orang kita masih dok lagu tu lagi..!! inilah hakikatnya

    ReplyDelete