Saturday, December 25, 2010

KOLEKSI TIN FAREX ENGLAND

Tin FAREX ini sekitar 60an.

Koleksi tin "FAREX" keluaran england. Hari ini bukan aku hendak berceritakan tentang asal usul sejarah tin farex ini cuma sekadar berkongsi dengan apa yang aku collect.  Kalau dulu seawal penglibatan dalam mengumpul tin2 lama  yang karat pun aku sapu jugak..! tapi tidak lar ketahap besi karat. Lama kelamaan bila sudah banyak aku lebih tunpukan pada condition dan tin yang jarang2 jumpa atau pun di dalam katogeri rare'. Begitu juga dengan koleksi2 lain dalam simpanan aku. Bila ada lebih.. yang kurang "condition" nya boleh di juai. Tin farex ini adalah salah satu tin yang masih dalam keadaan elok.

Seorang kenalan yang tinggal di taman perumahan berhampiran "nilai" negeri sembilan mempunyai koleksi tin yang menarik tidak banyak seperti aku !! tapi sudah cukup mengancam apabila di lihat. Aku habak nie tidak lar bermaksud nak membanding kan dengan koleksi orang lain.! koleksi sendiri pun masih banyak belum di rekod atau di catitkan dalam blog...ini kan pula nak sibuk bercerita koleksi orang lain.

Mungkin suatu hari nanti akan ada sesi jalan2 ambil gambak ke rumah rakan aku nie atau sekadar ambil gambak luar rumah di dalam kereta sambil kereta di pandu laju...!! bagaimana rupa agaknya gambaq tuu..???

1 comment:

  1. Budak Cermin kalau kena Aspro atau Vinac 2 papan aku guarantee dia boleh buat aksi yg hang cakap tu saudagar....

    ReplyDelete