Tuesday, December 28, 2010

Gelas F&N Coronation 1953 For Sale RM

Gelas F&N Coronation 1953 untuk di jual RM 60, condition cantik tidak pecah atau pun retak. Gelas sebegini aku ada xtra 3 dan 2 jenis gelas yang kecil seperti di bawah ini dan juga gelas yang bersaiz besaq..!

Bagi hangpa di luaq sana yang meminati mengumpul gelas..hangpa boleh jumpa gelas ini lagi dengan harga berpatutan. Kalau di KL memamg boleh dapat lagi tapi di luaq..tidak lar pula aku  ketahui..sebab itu ada gelas sebegini yang mencecah 100 !! Siapa la MALANG yang membeli nya. Dalam erti kata lain bukan si pembeli itu malang tapi kurang cerdik ! atau bahasa kasar nya "bodoh atau dalam dialek negeri kelate "benggong" kalau di tempat aku  di panggil bahallol"

Sebab itu lar...dalam dunia koleksi ini kita perlu keluar dari dalam dunia syok sendiri jangan hanya duduk dalam tempurung..tengok koleksi2 silent collectr yang cukup ramai dan hebat di luaq sana...terutama di KL, Selangor dan Penang..(singapore jangan ceta lar depa dah "advance" dalam dunia koleksi, bukan hendak merendahkan tempat sendiri tapi itu hakikat.) Ber balik pada collctr di Malaysia..mereka2 ini sudah mempunyai koleksi tahap muzium..bukan saja kita yang melihat nya terpegun ! tapi orang luaq juga menghargainya..Aku percaya sudah ada sorang 2 rakan botoi yang dah  mula celik mata..dan depa nie dah p tengok pun dengan mata kepala sendiri. Syabas dan tahniah buat anda. ! Aku pasti sessi jalan2 ambil gambaq ke rumah collctr2 ini tidak dapat sebab biasa nya depa2 ini yang aku kenai tidak akan bagi ambil  gambaq..setakat nak menimba ilmu memang depa2 nie tidak lokek...semua depa nie collectr "low profile"

Sebab itu suka aku nyatakan disini termasuk juga diri aku..walau apapun yang kita minat simpan sebagai  koleksi proses belajaq itu sentiasa berterusan..belajar...belajar..belajar...belajar..agar jangan di suatu hari nanti akan ada pula gelaran "collector kurang di ajar..!!!"


SOLD !

SOLD !

No comments:

Post a Comment