Sunday, December 26, 2010

KOLEKSI BOTOL PERFUME PORSELIN 50AN

TERJEBAKK BOTOL PERFUME LAMA PULAK DAHH..!!!!

Koleksi botol perfume lama antara beberapa koleksi yang aku memang minat kumpul selain mempunyai rupa bentuk yang pelbagai ianya juga menarik jika kena susun hias nya dalam jumlah yang banyak dalam satu showcase.  Koleksi ini entah kenapa terhenti separuh jalan. Cuma semenjak kebelakangan ini dah mula "stim" nak cari semula. Kalau di luar negara terutama di eropah..collectr2 botoi perfume lama memang ramai dan ada juga botoi yang di katogerikan "rare" serta mempunyai harga pasaran yang tinggi. Kalau hangpa rajin hangpa boleh lihat di laman2 web luar negara..memang menarik..!!!

Cuma di negara kita ini mungkin agak baru lagi walau pun sebenarnya memang ada collector yang sudah celik mata dalam dunia koleksi.  Jika bernasib baik kita masih boleh dapat lagi botoi2 perfume ini dengan harga yang murah. bagi yang baru2 nak berjinak "awas" jangan tersilap beli botoi ubat pulak..!! sebab botoi ubat pun ada yang mempunyai bentuk yang pelbagai  dan menarik..kena lar tanya dengan orang yang lebih ariff..jangan jadi bodoh sombong tidak mahu bertanya.

Botoi perfume di bawah ini antara beberapa botoi perfume lama yang baru aku dapat. Material botoi ini genuine porcelin dan di bahagian atasnya dari pada tembaga dan di tepi seperti bungkusan itu tempat untuk tangan memicit "pissttt" keluaq lar minyak wangi tuu "RAWW...RAWWW...BAUU NYAA...!!! Kalau jejaka yang memakainya pasti ramai mak2 bonda ikut di belakan nya...RAWW..RAWW..BAUU NYAA...!!!. 

Buat masa sekarang ini aku dalam proses untuk memenuhkan satu showcase kaca dengan botoi2 perfume lama ini dan aku paati ini  juga salah satu koleksi yang bukan sekadar hobi.!! tapi boleh mendatangkan hasil yang lumayan buat aku mungkin bukan sekarang tapi pasti akan tiba hari nya.. Ramai manusia2 di sekeliling aku berkata aku hanya pandai cakap nak tunjuk hebat..!! tapi biar lah p jahanamm larrr..dengan depa2 nie sebab aku tau apa yang aku buat..tunggu la hasil nya nanti sebab dalam dunia koleksi ini banyak mengajar aku erti kesabaran tahap maksimum...tapi aku pasti rakan2 blogger dan peminat dalam dunia koleksi memahami.


Botoi perfume ini mempunyai sekumtum bunga ros kuning yang menarik..! nasib baik bukan teko...tidak pasti di rembat oleh mak2 bonda. 

BOTOL PERFUME INI SEKITAR 50AN

No comments:

Post a Comment