Thursday, December 30, 2010

1St Coke Malaysia Bottle For Sale RM


SOLD !
Botol coke nombor 1 Malaysia untuk di jual RM 400. Tidak perlu lar aku terangkan ciri2 botoi nombor 1 ini sebab peminat botoi lebih mengetahui. Nanti cerita lebih2 ada yang mengamok macam tak cukup tanah pulak dok telolong macam orang tersampuk kena polong dalam blog dia...sampai kan aku yang tengah syok tengok bola Malaysia vs indonesia semalam pun terpaksa cabutt lari disebabkan ke amok kan nya itu. Katanya blog aku jadi bahan ketawa konon..! tapi hairan juga rating blog aku hampir mencecah 40 ribu pengunjung tidak termasuk blog aku yang ke 2 ini lagi..dan sale alhamdullilah rezki dari allah bukan dari tangan2 orang macam nie..(tak kelapaq aku heii duit hangpa..! baik hangpa simpan duit tu beli susu anak lagi baguih). Jika di kira pukul rata tidak sampai setahun blog aku ini beroperasi hampir mencecah 1,000 items telah terjual..bukan saja di Malaysia tapi di luaq juga ada yang membelinya. Jangan kata di holland lebih jauh dari itu pun ada. Sebab itu aku habak orang luaq sudah buka mata dengan koleksi kita di sini tapi segelintir collector masih syok sendiri.  Itu hanya dalam blog ! tidak termasuk di tempat aku berniaga dan juga di kedai. Aku habak ini berdasarkan fakta tidak sekali nak tunjuk riak..! 

Rakan2 yang ikut dari mula blog aku ini lebih mengetahui. Cuma sekarang ini kalau di lihat pada blog pertama aku di ruangan "LABEL" banyak terpaksa aku "delete" kan maklum lah free cuma 1G sahaja...ku sangka lepas bila "delete" tapi terkantoi dok lagu tu jugak..Menyesal tak sudah aku p buang banyak N3. Sekurang2 nya boleh di buat rujukan gambaq oleh rakan2 lain.

Kadang2 betoi juga kata seorang rakan lebih baik collct dalam senyap sebab tidak sangka juga dalam dunia yang serba moden ini ada spesis2 yang mempunyai perasaan hasad dengki dengan koleksi orang lain dan di sebab itu jugalah bila di "kentot" sikit mengamuk..!

Untuk pengetahuan pada yang baru2 mengunjungi blog aku ini...Aku bukan saja juai barang2 kaca seperti teko pinggan mangkuk, tapi turut juga juai barang2 lain.  Jadi langau2 di luaq sana tidak payah lar nak mengajar aku nak juai apa..!! lebih baik duduk diam2 dalam botoi patah tengkok hang tuu..atau mungkin juga boleh masuk ke gelanggang berniaga !! boleh juga aku tengok sekuat mana boleh bertahan sepak terajang dalam perniagaan dunia koleksi ini. Apa2 pun biarlah langau2 nie dalam dunia fantasy dia..dan aku percaya ramai lagi rakan2 di luaq sana yang memberi sokongan pada aku. Bak kata seorang rakan aku di penang.."hang mai pun tak di jemput..hang p pun tak di panggil" biaq p larrr...!

Oleh kerana ada pantun yang di tinggal kan untuk aku maka kena juga lah aku jawab ! walau pun sebenarnya malas aku nak layan..

Gambaq di bawah seorang kanak2 menggunakan senjata kontot nya menembak seorang military...mungkin disangka hujan di siang hari tapi kena kencing tepat di topi military nya...

Apa yang aku habak ini tidak ada kena mengena dengan hangpa semua..ini langau2 di luaq dari blog aku..saja nak test kott..! Orang cedik pandai pernah berkata, "apa2 pun bertindak lar secara rasional bukan dengan cara emosinal" Aku..?? biasa saja tak ambil pot pun semua nie..


5 comments:

  1. Hi kuat menembak En.eis. ada banyak lagi ke babi dekat belakang rumah en.eis?
    jangan sampai masuk ke kampung, kecoh nanti

    ReplyDelete
  2. Saudagar!! Minggu ini aku masih lagi syok dengan keputusan PMR anak aku dapat 8A. suka juga aku termasuk didalam golongan bapa2 yg hebat
    Aku harap hang pun bakal tergolong dalam kategori tu.
    Aku cuma nak share kat sini dengan hang..tak payahlah layan bebudak cerdik teloq pliak tu,Tak akan habis!! depa memang sakit hati pun.. maklumlah tak ada benda lain nak buat. nak N3 brg ? brg pun tak berapa nak ada! nak bergurau dgn anak. anak pulak tak ada. macam mana nak dapat anak kalau benih asik pancut kat dalam botoi saja.
    Jadi buat tak nampak sajalah saudagar. aku rasa itu lebih baik.

    ReplyDelete
  3. hai saudara/sdri kumpul..! edak la byk sekor 2 yang selalu buang taik..kalau di kampung saya biasa nya di pasang tali atau dawai di tempat2 tertentu di mana babi tingal kn jejak kaki nya..pada dawai tersebut di ikat kn dengan tin susu. tin susu itu di tebuk dan di ikat kn dgn batu didlm nya agar bila babi langgar kawasan tu pada waktu mlm hari kedengaran la bunyi tin2 itu berlaga..biasanya spesis babi begini tidak berdengus seperti babi belaan..

    ReplyDelete
  4. saudagar..! aku hairan jugak kdng2 kita dok bercerita benda lain dan benda yg betui ada yg terperasan lebih sampai mengamuk mcm nk angkat senjata berperang..! Betui kata hang org kita ini bkn boleh di cuit atau di tegur sikit melenting bak gagah perkasa..! Ada betui kata rakan2 lain dan juga hang..buat tak nampak ajer lar..tak dak luak apa pun aku..! alhamdullilah rezki dari allah..

    Apa2 pun tahniah saudagar..keputusan cemerlang anak hang..aku tumpang semangkuk gembira..harap dapat ikut jejak bapa2 yg hebat suatu hari nanti..

    ReplyDelete
  5. saudagar..! terlupa dh kebetulan pantun hang ada dlm blog aku nie ingin aku jelas kn disini..ada segelintir manusia selalu menyalah tafsirkan apabila hendak berkawan dgn seseorang..ada yg berkawan mungkin kerana kawan itu ada brg yg hebat mungkin boleh bodek dapat beli atau tukar dan ada juga spesis yg berkawan di umpan cukup2 sampai kenyang lepas tu ditembak kawan tu dari belakang itu "spesis lahabau namanya" dan ada juga nak berkawan tapi dalam masa yg sama iri hati dgn koleksi kawan itu..harap2 di jauh kan lar spesis2 begini dlm diri aku aku mungkin juga anda..insyallah

    ReplyDelete