Thursday, September 1, 2011

APEK..!!! LU MEMANG ADA "KELAS"



Aku bila dah bercuti panjang ni lebih2 lagi kalau ber cuti hari raya idul ftri, memang tak sah kalau tak p jenguk rakan2 niaga ataupun rakan2 senior collectors di Penang..walau pun aku bukan orang pulau mutiara ! tapi rakan memang dok ramai belah sana..kalau dah berjumpa tu tak usah dok kira lar..borak sakan..!!!

Salah satu tempat di Penang ni yang semua orang tau "LORONG KULIT". Aku memang dah biasa tempat ni dari dulu ada barang best sampai lar tak dak apa tinggai...! banyak sampah daripada sampah boleh buat duit. Tapi apa yang best nya hari ini aku ronda di lorong kulit..aku terjumpa sorang seller (apek tua). Barang2 yang di juai memang permainan collectr se Malaya..yang best nya ! bila aku tanya 1 tin nespray karat berapa duit ?? Apek tu jawab "itu satu latuih" ! itu botoi A1 pun satu latuih !! Wahh...!! dalam hati aku ini apek tua memang ada "kelas" tersendiri.

Apa yang cuba aku hendak sampai kan pada hangpa semua..ada sebilangan, (tidak semua) collectors di negara kita ini ber aggapan seller sebegini depa boleh beli barang dengan harga murah atau pun ikut suka berapa nak beli..tentu ini seller juai punya..sebab nak duit..!! maklum lar juai di kaki lima beralas kan paper lama saja nampak macam orang susah...tapi hari ini  jika collectors yang berduit dan kaya beranggapan begitu..hangpa memang silap..!! tak semudah itu hangpa hendak dapat kan barang walau pun hangpa berduit dan kaya..apek tua tu pun boleh pegang barang cun yang collectors tak dak. Hari ini aku memang tabik spirng kat apek tua tu..

Buat seller "apek tua" lu memang ada standard maa !!!

No comments:

Post a Comment