Thursday, April 14, 2011

Pendeng Perak (Silver) Original For Sale RM

Pendeng (buckle) original  untuk di jual RM. Material pendeng ini daripada perak (silver) hasil seni buatan tangan orang2 dahulu. Ber motif kan flora dan fauna yang kebiasannya di gunakan oleh orang2 melayu dan juga baba nyonya. Pendeng ini adalah beberapa koleksi yang ada dalam simpanan aku untuk di keluarkan. Jadi ??  yang belum keluaq lagi tu tak payah lar hangpa tanya aku juai ker tak..!!

Buat pengetahuan hangpa semua barang2 perak (silver) lebih2 lagi yang berkaitan dengan hiasan diri antara items yang mempunyai ramai pengikut dan pengemar serta mempunyai harga atau nilai "WANG" yang tinggi bergantung pada items dan hasil seni tangan satu2 barang perak (silver), maksud aku di sini "barang yang boleh di peram buat duit"  selain koleksi terpilih yang kita minati semua. Pada hemat aku selama berkecimpung dalam dunia koleksi ini collectors dari masyarakat cina telah lebih mendahului collectors melayu di negara kita..ini hakikat !! walau pun tidak di nafikan ada juga collectors dari orang melayu telah celik mata dari awai lagi. Cuma beberapa tahun kebelakangan ini telah muncul ramai collectors baru bagai cendawan tumbuh selepas hujan ! Syabas dan tahniah pada hangpa semua yang telah celik mata dan minda.

Cuma agak pelik dalam ramai colector sudah mula celik mata dan minda ada lagi BUDAK TELOQ PELIAQ  di selatan tanahair yang masih berbangga dengan tin "can" bodoh dia..kasihan..kasihan..Alahai.!! silap orang lar dek nak ber kokok

Nota kaki : Awas !! barang2 perak (silver) ini juga ada di buat semula atau dalam erti kata lain "reproduction" yang banyak terdapat dari negara jiran kita. Jadi ber hati2 la memilih agar tidak tersalah pilih seperti "budak teloq peliaq" yang tersilap memilih cermin nya niat di hati hendak cermin kan orang lain tapi ter cermin muka sendiri..bak kata orang temasek pun " gerek seh"..aduhaii..!!

SOLD !


SOLD !

Bagi yang berminat sila call bila-bila masa di talian 013-3660616 dan setiap pembelian berdasarkan siapa bayar dulu dapat barang. (NO SMS PLEASE).

No comments:

Post a Comment