Friday, April 1, 2011

Enamel Sign Double Side (Original) For Sale RM

Enamel double side untuk di jual RM. Enamel sign ini mengandungi 2 iklan berbeza di bawah company yang sama (unilever brothers england) dan sangat kemas dan halus cara buatan nya, amat2 sukar untuk di reproduction kan semula walau pun tidak mustahil !! tapi sudah pasti ada perbezaan nya. Sign ini sekitar 20an atau pun 40an dan condition memang cantik.

 Hari ini 1 barang saja aku nak juai dan nak ber celoteh sikit...!! Kalau di ikutkan sign ini sudah hampir pasti terjuai minggu sudah ! tapi di sebabkan masalah teknikal dan di sebabkan pembeli yang tak dapat ikut apa yang aku hendak maka tidak jadi urusan juai beli..!! pada aku itu tidak mengapa keci punya hal...dan hari ini sign ini tunggu masa untuk di sambar oleh seorang silent collector yang tidak kurang hebatnya.!! Malam semalam sempat juga bertemu dengan seorang rakan sambil pekena ayak di restoran mamak dan aku bawa enamel sign ini sekali untuk di tunjukkan, mungkin kawan ini agak ragu2 takut enamel sign ini reproduction..banggg. oiiii..!!!!  ini bukan ipo mali atau india gred A mali" bukan test aku nak simpan barang haram jadahh macam tu.!!! buat rosak business dan buat pedajai orang yang membeli ajer..walaupun ramai yang dah terbeli. Apa boleh buat nasi sudah menjadi bubur, hangpa letak kicap letak ikan bilis goreng makan lar buat penyedap tekak sendiri..kasihan2..

Berbalik pada ceta tadi..dalam aku dok berbual dengan rakan !! datang seseorang seperti berminat dengan sign ini..rupa nya kaki antik jugak..katanya "dia ada ovaltine mixer cantik kalau nak boleh tukaq dengan sign aku bawa tu.." dia nak gula2 aku "malaon betui mamat sekor nie.." Aku dan kawan hanya senyum ajer..!! kira mood aku baguih kalau idak nak ajer aku tanya dia "hang tau berapa enamel sign nie boleh cecah p..?? Ini bukan aku nak cakap besaq atau bangga diri sebab aku bukan spesis nak ber pura2 depan orang..cukup lar sekadar aku habaq sign ini sudah cukup buat belanja family aku 3 bulan..pandai2 hangpa lar conggak berapa..ikut suka

Jadi di sini nasihat aku untuk diri sendiri dan juga buat adek2 yang baru dok belajaq dalam dunia koleksi tidak kira benda apa yang hangpa collect pasti kan di kemudian hari koleksi hangpa boleh mendatangkan keuntungan. Pikiaq betui2 benda apa yang hangpa hendak buat koleksi yang bukan sekadar syok sendiri tapi boleh menjana pendapatan hangpa di kemudian hari, jangan ter ikut2 dengan apa yang orang lain collect  kita pun ikut sama collect tanpa usul periksa. 

 Ada juga rakan2 dok sms aku dah mula juai koleksi sendiri..?? tak sayang ka..??  Jawab aku senang ajer "kalau rezki tidak kemana" itu lar prinsip yang aku pegang dalam hidup, sikit pun aku tak gentar bab2 rezki ini, bukan rezki itu datang dari tangan2 si bahalol atau sesiapa saja.!! tapi dari tuhan (allah). Aku dah banyak kali melalui detik2 sukar lebih2 lagi dalam berniaga tapi alhamdullilah allah permudah kan segala urusan aku...

Buat rakan2 senior dan juga yang dah lama tejebak dalam dunia koleksi..nasihat aku..!! tak payah nasihat larr..hangpa pun dah tua dah besaq panjangg..nak nasihat apa !! hangpa pikiaq sendiri lar..


Nota Kaki: Harus di ingat tidak semua signboard mendapat harga yang tinggi di pasaran !!!! kena ada ilmu lar cek oiii..!!! jangan pantang signboard lalu depan mata hangpa dok sambaq dan beli nanti menyesai tak sudahh..!!!!

SOLD !




SOLD !

No comments:

Post a Comment