Wednesday, August 17, 2011

AKHBAR " SUARA UMNO " 1954

Akhbar " SUARA UMNO " ini keluaran tahun 1954 bilangan 32. Ini ada lah beberapa akhbar "suara umno" yang ada dalam simpanan aku dan yang paling awai dalam tangan aku adalah bilangan ke 2.

KESAH SE ORANG RAKAN BER NAMA MAMAT !

Beberapa tahun yang lalu ada seorang collector bernama mamat yang sememang nya berduit dan mampu beli apa saja jika dia mahu..Kebetulan pada hari tersebut secara ti dak sengaja aku pun ada sekali bersama si mamat sedang meronda ronda di flea market terkenal...entah bagaimana terpacul dari mulut si mamat ni berkata pada aku " apa yang seller berniaga di sini  kebanyakkan nya semua aku dah ada " !! wahh..!! cujkup bangga si mamat dengan kata2 nya itu maklum lar orang ber duit dan mampu beli apa saja..

Orang se begini memang cukup megah dan bangga dengan kekayaan nya mungkin apa yang dia nak pasti akan dapat walaupun ada sesetengah seller seperti macam mintak sedekah dengan si mamat nie..!! hairan aku tengok !!  Cuma yang aku pasti si mamat ini cukup gemar dengan koleksi barang2 yang berkaitan dengan "UMNO" . Pasti dia ada akhbar " suara umno " ini atau mungkin hanya mampu lihat di dalam blog sahaja.

Buat si mamat ! Lain kali jangan bodoh sombong ! tidak bermakna hangpa ada duit hangpa boleh dapat barang yang hangpa nak..!! dan buat rakan2 seller rezki itu di tangan tuhan (allah) bukan di tangan si mamat.




No comments:

Post a Comment