Monday, December 12, 2011

Buku " MALAYA " For Sale RM

Buku berjudul MALAYA untuk di jual RM. Sekadar untuk rekod sendiri. Buku ini telah di jual sebelum sempat di upload ke dalam blog. Asai nya buku ini memang berhajat untuk simpanan diri sendiri sebagai koleksi. Tetapi teringatkan se orang rakan yang datang dari seberang tambak johor dan gemar akan bahan2 bacaan yang terpilih...maka ada molek nya juga di lepas kan pada rakan ini untuk kajian beliau dan rakan ini beli tanpa banyak "songeh ' tentang harganya.

Apa yang cuba hendak aku habak kan di sini terdapat se setengah collector, tidak semua ! bila berhajat akan sesuatu barang kadang kala barang yang di hajati memang di depan mata..tetapi tidak berani membeli.. alasan yang dangkal biasa nya " harga terlalu mahal " itu sebab tidak mahu beli atau mungkin juga "malu tapi mahu" macam lagu " kumpulan goodman brothers ". Yang pelik nya antara collector yang aku kenali bukan nya tidak mampu ! sangat2 mampu untuk mnembayar nya. Tang mana silap nya aku pun tak tau !

Tapi apa  yang pasti untuk collector2 sebegini ingin aku habak..aku dan juga sebilangan besaq rakan2 berniaga antik ini, pun boleh beli dengan harga yang tinggi di kalangan kami para peniaga dan  juga boleh simpan sebagai koleksi mahupun untuk di juai semula dengan harga yang baguih ! Bukan hendak mem bangga diri atau riak ! tetapi itu la hakikat nya. 

Jadi ! sebagai collector jika ingin kan sesuatu barang apatah lagi jika barang yang di hajati menjadi rebutan ramai jangan la banyak "songeh " jika ada keuntungan di masa akan datang sama ada dari segi duit atau apa saja..maka beli la dan DON'T PLAY PLAY ! memang pantang aku...!!

Buku bergambaq ini di keluarkan sekitar 60an, memaparkan budaya atau kehidupan seharian masyarakat di sebelah timur negara kita pada masa itu. Di bawah ini se bahagian gambaq yang sempat aku ambil sebelum di serah kan pada rakan.

SOLD !


SOLD !

No comments:

Post a Comment